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Filmanalyse: Tipp
Status: (Frage) beantwortet Status 
Datum: 16:56 Do 10.04.2008
Autor: dani1412

Halli Hallo,

Ich hab da eine wichtige Frage:
Wir schreiben nächste Woche eine Klausur über eine Filanalyse über den Film "dead poets society".

Unser Lehrer gab uns keinerlei Informationen,die für eine Analyse wichtig sind.
Ich habe mich hier schon umgeschaut aber die Einträge sind nicht unbedingt das,was ich suche.
Ich suche englische Begriffe für z.B die verschiedenen Kameraeinstellung oder anderweitige analyskategorien und vorallem muss ich ersteinmal wissen,wie so eine Analyse überhaupt aufgebaut ist. Ich wäre euch echt dankbar,wenn ihr mir helfen könnt =)

Ich habe diese Frage in keinem Forum auf anderen Internetseiten gestellt.

        
Bezug
Filmanalyse: Antwort
Status: (Antwort) fertig Status 
Datum: 20:54 Do 10.04.2008
Autor: espritgirl

Hallo Daniela, [willkommenvh]!


Im Prinzip unterscheidet sich die Filmanalyse nur wenig von einer "normalen" Analyse.

Du schreibst eine Einleitung, in der du den Film vorstellst.

Anschließend folgt eine kurze Zusammenfassung der zu analysierenden Szene.

Im Hauptteil sollst du die wichtigsten Kamera Einstellungen analysieren.

Im Schlussteil solltest du die Szene bewerten.

[]Hier findest du eine gute Übersicht der wichtigsten Einstellungen - allerdings auf Deutsch.

> Unser Lehrer gab uns keinerlei Informationen,die für eine
> Analyse wichtig sind.

Das kann ich mir nur schwer vorstellen, aber es gibt ja Lehrer...

Du solltest morgen aufjedenfall zu deinem Lehrer gehen und fragen, ob ihr noch die Einstellungen etc bearbeiten werdet.

Ansonsten kannst du dich ja noch mal melden, und ich krame meine alten Unterlagen raus und scann die ein.


Liebe Grüße,

Sarah :-)

Bezug
                
Bezug
Filmanalyse: Frage (beantwortet)
Status: (Frage) beantwortet Status 
Datum: 12:56 Fr 11.04.2008
Autor: dani1412

Danke erstmal =)

wär echt nett, wenn du ein paar Sachen noch hast,die mir bei der Analyse helfen können =)

Bezug
                        
Bezug
Filmanalyse: Antwort
Status: (Antwort) fertig Status 
Datum: 14:48 Fr 11.04.2008
Autor: Josef

Hallo dani,

eine weiter Hilfestellung:


[]Filmanalyse



Viele Grüße
Josef

Bezug
                        
Bezug
Filmanalyse: Antwort
Status: (Antwort) fertig Status 
Datum: 21:42 Fr 11.04.2008
Autor: espritgirl

Hallo Daniela [winken],

Ich habe dir zwei Blätter eingescannt, auf denen das wichtigste, also die technischen Sachen für die Filmanalyse, stehen sollten:

[a]Camera range; Camera perspective, Camera angle

[a]Camera movement; Editing; Some additional filmterm


Ich hoffe, du kannst alles lesen. Wenn nicht, dann frag noch mal nach.


Liebe Grüße,

Sarah :-)

Dateianhänge:
Anhang Nr. 1 (Typ: JPG) [nicht öffentlich]
Anhang Nr. 2 (Typ: JPG) [nicht öffentlich]
Bezug
        
Bezug
Filmanalyse: Antwort
Status: (Antwort) fertig Status 
Datum: 16:50 Fr 11.04.2008
Autor: Josef

Hallo,



Wenn wir einen Film anschauen, erleben wir ihn als Ganzheit und lassen uns – unserem Erfahrungshorizont entsprechend – auf die Welt der Bilder und Töne ein. Wir können der Handlung folgen, ohne nachzudenken. Bist du nun im Unterricht vor die Aufgabe gestellt, einen Film oder eine Filmsequenz zu analysieren, so geht es um die Abschätzung der filmischen Absicht und um die Analyse der filmischen Mittel.

Ausgangspunkt bei der Filmanalyse ist in der Regel eine formal-inhaltliche Protokollierung des filmischen Ablaufs. In der Praxis haben sich folgende Schritte für eine exemplarische Filmanalyse als sinnvoll erwiesen:

    * Inhaltsbeschreibung
    * Problematisierung und Fragestellung
    * Bestandsaufnahme mit Sequenzbeschreibungen
    * Analyse und Interpretation unter Einbeziehung des historisch-gesellschaftlichen Kontexts
    * Zusammenfassung der wichtigsten Ergebnisse

Bei der Filmanalyse, die sich häufig auf einzelne Sequenzen konzentriert, interessiert uns das Aufschlüsseln von Elementen der Filmregie wie:

    * Einstellung,
    * Kameraperspektive,
    * Kamerabewegung,
    * Licht,
    * Ton,
    * Montage.




Schülerlexikon: Duden-Englisch


Viele Grüße
Josef

Bezug
                
Bezug
Filmanalyse: Frage (beantwortet)
Status: (Frage) beantwortet Status 
Datum: 19:05 Mo 14.04.2008
Autor: dani1412

Hallo =)

Also erstmal,danke danke danke an euch,ihr habt mir echt super geholfen =)
Hab noch eine letze Frage.
Wir werden ja eine Teilszene aus dem Film "Club der toten DichterC", oder "Deads poet society" sehen. Am anfang möchte ich dann was zu dem Film selber schreiben,worins da geht usw. Leider hab ich ka..hat jmd zufällig eine knappen text, der grob den inhalt zusammenfasst?

Bezug
                        
Bezug
Filmanalyse: Antwort
Status: (Antwort) fertig Status 
Datum: 20:33 Mo 14.04.2008
Autor: espritgirl

Hallo Daniela [winken],

"Seven boys, Neil Perry (Robert Sean Leonard), Todd Anderson (Ethan Hawke), Knox Overstreet (Josh Charles), Charlie Dalton (Gale Hansen), Richard Cameron (Dylan Kussman), Steven Meeks (Allelon Ruggiero) and Gerard Pitts (James Waterston) attend the prestigious Welton Academy prep school, which is based on four principles: Tradition, Honor, Discipline and Excellence. According to the boys, the four pillars of "Hellton" are Travesty, Horror, Decadence, and Excrement.

On the first day of class, the students are introduced to their overwhelming curriculum. However, their new English teacher John Keating (Robin Williams) tells the students that they can call him "O Captain! My Captain!" (the title of a Walt Whitman poem) if they feel daring. His first lesson is unorthodox by Welton standards, whistling the 1812 Overture and taking them out of the classroom to focus on the idea of carpe diem (Latin for 'seize the day') by looking at the pictures of former Welton students in a trophy case. In a later class Keating has Neil read the introduction to their poetry textbook, a staid, dry essay entitled "Understanding Poetry" by the fictional academic Dr. J. Evans Pritchard, Ph. D., which describes how to place the quality of a poem on a scale, and rate it with a number. Keating finds the idea of such mathematical literary criticism ridiculous and encourages his pupils to rip the introductory essay out of their textbooks. After a brief reaction of disbelief, they do so gleefully as Keating congratulates them with the memorable line "Begone, J. Evans Pritchard, Ph. D"(much to the surprise and disbelief of one of Keating's colleagues). He later has the students stand on his desk as a reminder to look at the world in a different way, just as Henry David Thoreau intended when he wrote, "The universe is wider than our views of it" (Walden).

The rest of the movie is a process of awakening, in which the boys (and the audience) discover that authority can and must always act as a guide, but the only place where one can find out one's true identity is within oneself. To that end, the boys secretly revive an old literary club in which Keating had been a member, called the Dead Poets Society. Todd experiences a particular transformation when, out of a severe episode of self-consciousness, he fails to complete a creative writing assignment and is subsequently taken through an exercise of uncharacteristic self-expression, realizing the creative potential he truly possesses. One of the boys, Charlie Dalton, takes his new personal freedom too far and publishes an article in the school flyer that proposes girls be allowed at Welton. The article implies that the reason for the proposed change is to give the boys pleasure. When the faculty learns of it, he is paddled and interrogated about the others involved. Charlie says he acted alone. This free thinking brings trouble for one of the boys, Neil. He decides to pursue acting, which he loves and excels at, rather than medicine, the career his strict father (Kurtwood Smith) had chosen for him. Keating urges Neil to tell his father how he feels before appearing in a production of A Midsummer Night's Dream in which Neil wins the role of Puck. Neil feels unable to and lies to Keating, saying that his father is still unhappy with his acting but is letting him keep the role as long as he keeps up his studies, too. But Neil's father finds out the truth. After Neil's performance his father remains unimpressed and Neil is taken home instead of returning to school with everyone else.

Infuriated by this affront to his authority, Neil's father plans to pull him out of Welton and to enroll him in Braden Military School to prepare him for Harvard University and a career in medicine. Unable to cope with his feelings and equally unable to tell his father about his passion for acting, Neil commits suicide with his father's revolver.

As a consequence of Neil's suicide, Nolan, the headmaster, holds an investigation into the tragedy. Nolan gets help from one of the students, Richard Cameron. When Charlie Dalton finds out that Cameron has not only squealed on them, but also blamed Keating, he furiously attacks his former friend, and is expelled from Welton.

Neil's father takes no responsibility for his son's death and instead holds Keating responsible. All the boys, but Todd, confess what Keating has taught them, but forced by his strict father, Todd regretfully signs a written confession casting blame on his former teacher. Keating is accused of inciting the boys to restart the Dead Poets Society, and is fired even though they recreated it themselves.

In the film's dramatic conclusion, the boys return to English class following Keating's termination. The class is now being temporarily taught by Nolan, who has the boys read from the very Pritchard essay they had ripped out at the start of the semester. As the lesson drones on, Keating enters the room to retrieve a few belongings. On his way out, Todd apologizes to Keating for having signed the confession, citing the force exercised by the Academy. Keating acknowledges this. Nolan sternly orders Todd to be quiet and demands that Keating leave at once. As he exits the door, Keating is startled to hear "O Captain! My Captain!" being called out by Todd, who has stood on his desk as Keating bid him to do earlier, demonstrating the new perspective Keating has taught him. Furious, Nolan warns Todd to sit down immediately or face expulsion, only to be interrupted as, one after another, nearly half of the students stand on their desks calling out "O Captain! My Captain!" as a form of salute. One student who does not rebel is Cameron (the snitch). The looks in the boys' eyes reveal that the life lessons Keating wanted to impart to them through poetry will be taken to heart. With tears in his eyes, Keating says: "Thank you, boys. Thank you," and then walks out of the classroom for good."

([]Quelle)

Das ist jetzt eine etwas längere Zusammenfassung.

[]Hier findest du eine kürzere Zusammenfassung, allerdings würde ich mich an die Wikipedia Seite halten.


Liebe Grüße,

Sarah :-)

Bezug
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