matheraum.de
Raum für Mathematik
Offene Informations- und Nachhilfegemeinschaft

Für Schüler, Studenten, Lehrer, Mathematik-Interessierte.
Hallo Gast!einloggen | registrieren ]
Startseite · Forum · Wissen · Kurse · Mitglieder · Team · Impressum
Forenbaum
^ Forenbaum
Status Mathe
  Status Schulmathe
    Status Primarstufe
    Status Mathe Klassen 5-7
    Status Mathe Klassen 8-10
    Status Oberstufenmathe
    Status Mathe-Wettbewerbe
    Status Sonstiges
  Status Hochschulmathe
    Status Uni-Analysis
    Status Uni-Lin. Algebra
    Status Algebra+Zahlentheo.
    Status Diskrete Mathematik
    Status Fachdidaktik
    Status Finanz+Versicherung
    Status Logik+Mengenlehre
    Status Numerik
    Status Uni-Stochastik
    Status Topologie+Geometrie
    Status Uni-Sonstiges
  Status Mathe-Vorkurse
    Status Organisatorisches
    Status Schule
    Status Universität
  Status Mathe-Software
    Status Derive
    Status DynaGeo
    Status FunkyPlot
    Status GeoGebra
    Status LaTeX
    Status Maple
    Status MathCad
    Status Mathematica
    Status Matlab
    Status Maxima
    Status MuPad
    Status Taschenrechner

Gezeigt werden alle Foren bis zur Tiefe 2

Navigation
 Startseite...
 Neuerdings beta neu
 Forum...
 vorwissen...
 vorkurse...
 Werkzeuge...
 Nachhilfevermittlung beta...
 Online-Spiele beta
 Suchen
 Verein...
 Impressum
Das Projekt
Server und Internetanbindung werden durch Spenden finanziert.
Organisiert wird das Projekt von unserem Koordinatorenteam.
Hunderte Mitglieder helfen ehrenamtlich in unseren moderierten Foren.
Anbieter der Seite ist der gemeinnützige Verein "Vorhilfe.de e.V.".
Partnerseiten
Dt. Schulen im Ausland: Mathe-Seiten:Weitere Fächer:

Open Source FunktionenplotterFunkyPlot: Kostenloser und quelloffener Funktionenplotter für Linux und andere Betriebssysteme
StartseiteMatheForenKorrekturlesenKorrektur erwünscht
Foren für weitere Schulfächer findest Du auf www.vorhilfe.de z.B. Informatik • Physik • Technik • Biologie • Chemie
Forum "Korrekturlesen" - Korrektur erwünscht
Korrektur erwünscht < Korrekturlesen < Englisch < Sprachen < Vorhilfe
Ansicht: [ geschachtelt ] | ^ Forum "Korrekturlesen"  | ^^ Alle Foren  | ^ Forenbaum  | Materialien

Korrektur erwünscht: Frage (überfällig)
Status: (Frage) überfällig Status 
Datum: 11:05 So 19.07.2009
Autor: Dinker

Hallo
Wäre sehr dankbar um Korrektur


John has came in touch with three different world. The reservation world where he grown up. Their life is primitive without any technology and religion plays an important part in their life. They worshipped their good and sacrifice pain. He doesn’t find his fulfilment in this world, because the natives segregated him, based on his mother misbehavior. The Shakespeare which exists in his mind. Every time when he feels unhappy he flees in this world. He also uses this view of the world to express himself. A world that is full of emotion and this world depicts him what real love is.
What he learns from the Shakespeare world he tries to apply in the real life. For example he compare his relation with Lenina with Juliet and Romeo. But Lenina has a total other imagination of love so that his attempt is doomed to failure. The third world is Brave new world, which stands in completely contrast to the Reservation world. Modern technology dominates the life there. People are unable and unwilling to show real emotions. John can’t accept this way of love and claim the right to suffer, to make his own decision, to pray, but it’s impossible to live there according this ideas. You see he can neither find his place in the Reservation world nor in the BNW, therefore he can’t see another rescue than to commit suicide. The ending is very pessimistic without any hope. As a result it provokes us to think what is going false in this world. The reader begins to compare this world with his own and must note that our own life isn’t dissimilar  to the BNW. For example our own life is also dominated from technology and a propensity to avoid real emotion and close relationship. Finally the reader raise the question if over own life could end in a similar way. ¨


In Fahrenheit 451 the author chose an optimistic world. After we are confronted with censorship, the mindless life of the citizens, the manipulating methods to avoid real emotion this world is destroyed in a war. As a result a new world can set up according the ideas of the book people. The reader is persuaded that this people are able to build up a better world.

Vielen Dank
Gruss Dinker


        
Bezug
Korrektur erwünscht: Fälligkeit abgelaufen
Status: (Mitteilung) Reaktion unnötig Status 
Datum: 11:20 Mi 19.08.2009
Autor: matux

$MATUXTEXT(ueberfaellige_frage)
Bezug
Ansicht: [ geschachtelt ] | ^ Forum "Korrekturlesen"  | ^^ Alle Foren  | ^ Forenbaum  | Materialien


^ Seitenanfang ^
www.matheraum.de
[ Startseite | Forum | Wissen | Kurse | Mitglieder | Team | Impressum ]